Pri predaji nehnuteľnosti medzi dvoma fyzickými osobami je potrebné zmeniť odberateľa elektriny, pretože platby za energie uhrádza osoba, ktorá má s daným dodávateľom uzavretú zmluvu, a nie nevyhnutne vlastník nehnuteľnosti. Kým teda nedôjde k prehláseniu odberateľa, energie platí pôvodný majiteľ. Pri využívaní našich služieb Vám s týmto procesom samozrejme asistujeme my. Ak nevyužívate naše služby, môžete sa riadiť nasledujúcim návodom:
Najprv sa uistite, že všetky platby boli uhradené a nemáte žiaden nedoplatok za odber elektriny. Zároveň si zapíšte stav elektromera (bez desatinného miesta), ktorý by mal byť odsúhlasený aj novým majiteľom, aby sa predišlo prípadným nedorozumeniam.
Ďalej si pripravte:
1. Kontaktujte svojho dodávateľa elektriny (na západnom Slovensku to je ZSE).
Čislo infolinky je 0850 111 555 a je dostupná v pracovných dňoch od 7:00 do 19:00.
Vaša požiadavka bude ihneď zaevidovaná. Pre urýchlenie vybavenia žiadosti vám odporúčame, aby ste volali spolu s novým majiteľom nehnuteľnosti, na ktorého požadujete elektrinu prepísať.
2. Nový zákazník potvrdí žiadosť po telefóne / osobne
Ak je pri Vás nový majiteľ, môže rovno po telefóne potvrdiť prepis a dohodnúť si zmluvné podmienky. Ak pri Vás nie je, bude potrebné aby tak do 3 pracovných dní urobil telefonicky alebo osobne. V opačnom prípade sa prepis nezrealizuje a pôvodná zmluva ostane v platnosti.
3. Vaša žiadosť bude do 2 pracovných dní spracovaná
4. Po úspešnom prepise dostanete vyúčtovaciu faktúru k ukončeniu zmluvy.
Nezabudnite si zrušiť trvalý príkaz / platbu inkasom na platby za elektrinu vo Vašom internet bankingu.
Ak máte akékoľvek ďalšie otázky, neváhajte sa obrátiť priamo na ZSE.
Aké ďalšie kroky je nutné vykonať pri odovzdávaní nehnuteľnosti nájdete v našom príspevku Odovzdanie nehnuteľnosti.