V priemere klientom na provízii ušetríme 2435€

Projekt D4R7 - ako ovplyvní bývanie v blízkosti Bratislavy?

Cieľom projektu D4R7 je riešiť tranzitnú dopravu, ktorá je už dlhší čas v Bratislave a okolitých satelitoch neúnosná. Dopady projektu sa odzrkadlia na čase strávenom v aute, ale aj na cenách nehnuteľností v okolí.

Ďakujeme, tešíme sa novému odberateľovi.
Oops! Niečo sa pokazilo Skúste znova prosím.

Projekt D4R7 - ako ovplyvní bývanie v blízkosti Bratislavy?

Miroslav Kocúr
Realitný maklér

Cieľom projektu D4R7 (projekt diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7) je riešiť tranzitnú dopravu, ktorá je už dlhší čas v Bratislave a okolitých satelitoch neúnosná, a zároveň zvýšiť komfort a bezpečnosť šoférov. D4R7 bude mať po dokončení dokopy 59km a so 14 križovatkami a 122 mostami sa zaradí medzi najväčšie infraštruktúrne projekty Slovenska. Ak bývate, alebo zvažujete kúpu nehnuteľnosti v lokalitách, ktorých sa výstavba dotkne (sú to hlavne obce juhozápadne od Bratislavy), môžete očakávať zvýšenie trhových cien nehnuteľností a zvýšenú kvalitu bývania. Projekt D4R7 skráti šoférom čas, ktorý strávia v aute po ceste do práce a zvýši komfort a bezpečnosť cestovania. Prínosy projektu by sa mali prejaviť aj znížením prevádzkových nákladov vozidiel či zlepšením životného prostredia v okolí stavby.

Benefity a reálne dopady na bývanie môžeme časovo rozdeliť podľa jednotlivých etáp výstavby projektu D4R7. Prvá časť rýchlostnej cesty R7 a obchvatu Bratislavy D4 bola slávnostne otvorená v polovici júla 2020. Tento nový úsek R7 začína pri Holiciach, pokračuje križovatkou Šamorín, križovatkou Dunajská Lužná a končí križovatkou D4xR7 Ketelec. Odtiaľ sa môžete dostať krátkym úsekom po diaľnici D4 až na križovatku s cestou I/63 za Rovinkou. Táto časť projektu pomohla najmä vzdialenejším obciam z okolia Dunajskej Stredy (ako Orechová Potôň, Dunajská Streda, Vrakúň, Holice). Cesta do Bratislavy sa vďaka tomuto úseku zrýchlila o desiatky minút.

Obyvatelia bližších obcí ako Šamorín, Kalinkovo, Rovinka, Dunajská Lužná momentálne využívajú R7 minimálne, nakoľko zjazd z križovatky Ketelec, spájajúci Rovinku a Podunajské Biskupice, je vzdialený 7km. Napriek tomu má výstavba tohto úseku na tieto obce pozitívny dopad v podobe zníženej tranzitnej dopravy a podstatne menšej hustoty premávky. Rýchlostná cesta tieto obce totiž obchádza a prístup k nim je z nových križovatiek. Nižšia hustota premávky sa odzrkadlí aj na kvalite ovzdušia a zníženom hluku.

zdroj: D4R7.com

Po dokončení spojenia Ketelec (Bratislava-Juh) - Prístavný most, naplánované na koniec leta 2021, budú obyvatelia aj týchto častí využívať túto trasu na cestu do Bratislavy.

Na September je naplánované ďalšie dokončenie výstavby úseku Most pri Bratislave - Ivanka pri Dunaji. Do konca roka by mal byť sprístupnený aj úsek medzi Rovinkou a Mostom pri Bratislave. Tieto úseky reálne veľmi neurýchlia prepravu do a po Bratislave. Primárne pomôžu odľahčiť dopravu v dotknutých obciach.

Obciam Most pri Bratislave, Malinovo, Miloslavov a Štvrtok na Ostrove už teraz veľmi pomohli nové nájazdy na obchvat, ktoré sú spustené. Pri výjazde z Bratislavy už za Vrakúňou pocítite zlepšenú dopravnú situáciu, vďaka ktorej ušetríte čas za volantom. Zároveň sa odľahčila tranzitná doprava v Moste pri Bratislave vďaka vybudovanému obchvatu, ktorý je súčasťou D4. 

V obciach spod Karpát a okolia Pezinka, Čiernej vody a Senca pozitívné vplyvy projektu tak skoro nepocítia, nakoľko je pre nich kľúčové dobudovanie napojenia na D1 a to sa uskutoční podľa odhadov štátu najskôr v roku 2023.  Ide najproblematickejšiu časť projektu, vzhľadom na komplikácie s križovatkou a prepojením diaľníc D4 a D1. Túto časť výstavby budú sprevádzať vážne dopravné obmedzenia. Bude sa musiet nadvihnúť časť D1 a dobudovať obchádzkové trasy. 

V samotnej Bratislave sa dopravná situácia zatiaľ citeľne nezlepšila, dopravné zápchy pretrvávajú až po Podunajské Biskupice. Dokonca sa dá povedať, že situácia je ešte kritickejšia, kvôli značným dopravným obmedzeniam. Táto situácia bude trvať pravdepodobne až do leta 2021, dovtedy bude uzavretý zjazd z Prístavného mostu na Slovnaftskú cestu. 

Najočakávanejšia časť celého projektu je Bratislava-Juh (Ketelec) až po Prístavný Most. Tá by mala byť dokončená v lete 2021. Najočakávanejšia preto, lebo odkloní dopravu z Prístavného mostu na diaľnicu R7 a následne na D4. To odľahčí hlavne Vrakúňu, Podunajské Biskupice, a zrýchli to prepravu celým južným smerom, v Bratislave ako vo aj všetkých obciach až po Dunajskú Stredu.

Na prelome rokov 2020 / 2021 je plánované ukončenie výstavby úseku medzi Prievozom a Jarovcami, uvidíme nakoľko sa tento harmonogram podarí dodržať.

Súčasťou projektu je aj výstavba nového, šiesteho mostu cez Dunaj, ktorý má byť otvorený koncom roka 2021. Tento termín otvorenia považujeme za reálny, keďže už teraz je dokončené prepojenie cez Dunaj. 

Projekt D4R7 bude mať vplyv aj na trhové ceny nehnuteľností v dotknutých obciach pri Bratislave. Už v súčasnosti cítiť dopad na cenách, hlavne na južnom smere. Napr. v obci Miloslavov stúpli ceny nehnuteľností za rok 2020 od 10 do 20%

Dokončený projekt pomôže odľahčiť a zrýchliť dopravu hlavne v obciach medzi Šamorínom a Dunajskou Stredou. Doprava do Bratislavy by nemala obyvateľom týchto obcí zabrať viac ako pol hodinu a preto sa tieto lokality stanú ešte zaujímavejšími pre Bratislavčanov, ktorí vyhľadávajú bývanie v pokojnejšom prostredí a vo vlastnom. Ceny nehnuteľností v blízkych obciach pri Bratislave ako Miloslavov, Dunajská Lužná, Rovinka, Most pri Bratislave už dobiehajú úroveň cien z okrajových častí Bratislavy. Preto sa dá rátať so zvýšeným záujmom o dostupné bývanie v rozumnej vzdialenosti od Bratislavy, ktoré vyššie spomínané obce budú spĺňať.


Ďalšie články.

Chcem predať #bezprovizie

Dohodnite si nezáväznú obhliadku a my Vám do 24 hodín spracujeme inzerát

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.