Ako v priemere klientom na provízii ušetríme 2435€?
#bezprovízie
Ako v priemere ušetríme 2435€?
#bezprovízie

Cyklotrasy na západnom Slovensku

Na Slovensku máme viac cyklotrás než by sa na prvý pohľad mohlo zdať. O tom, že cyklistika je na Slovensku na vzostupe svedčí aj fakt, že počet predaných bicyklov za rok 2020 stúpol o takmer 50%.

Matúš Labanc
Fotograf a marketér

Počas posledných 7 rokoch sa zrekonštruovalo, alebo vybudovalo viacero cyklotrás, často financovaných z Eurofondov, ktoré prispeli k popularizácií tohto športu aj u širokej verejnosti. Oficiálna celková dĺžka cyklotrás na Slovensku, ktoré sú vyznačené a elektronicky zmapovaná, je viac než 13 000 km. V nasledujúcom článku vám poskytneme niekoľko tipov na cyklovýlety na územi západného Slovenska.

V tejto časti Slovensku máme naozaj z čoho vyberať. V južnej časti západného Slovenska sú nám k dispozícií najmä rovinaté cyklotrasy vhodné pre začiatočníkov, alebo milovníkov nenáročných výletov s rodinou alebo kamarátmi. V severnej oblasti sa naopak nachádzajú často kopcovité trasy, ktoré lemujú alebo prechádzajú cez pohorie Karpát. Tu si prídu na svoje najmä milovníci stredne náročných až náročnejších cyklovýletov, avšak nájdu sa tu aj ľahšie a kratšie trasy. V oboch prípadoch (sever, juh) si krásy nášho Slovenska na bicykli určite užijete. 


Na juhozápadnom Slovensku vedie najznámejšia cyklotrasa popri Dunaji. Či už sa vyberiete po kratšej časti EuroVelo 6 (Berg - Rajka, 23 km), stredne dlhej Dunajskej cyklistickej ceste (40 kilometrov) alebo dlhej časti EuroVelo 6 (Prístavný most – Štúrovo, 156 km), určite si užijete nenáročný výlet popri našej najväčšej rieke. Jej obľúbenosti nahráva aj fakt, že neprekonáva žiadne výrazné prevýšenie a to z nej robí jednoduchú trasu vhodnú pre všetkých cyklistov, ale aj korčuliarov, pretože je takmer výhradne pokrytá asfaltom. Táto trasa je dokonca súčasťou celoeurópskej cyklotrasy začínajúcej vo Francúzsku a končiaca v Rumunsku, ktorá meria 4400km.  Ideálna je pre obyvateľov Bratislavy, ako aj ďalších  obcí a miest, ktoré sa nachádzajú v blízkosti tejto cyklotrasy, ako Dunajská Lužná, Šamorín alebo Miloslavov. 

zdroj:dobrodruh.sk

Aj tí, ktorí bývajú v okolí Senca alebo Galanty si môžu užiť cyklistiku naplno. Obľúbenou trasou je nádherná cyklotrasa Po stopách vodných mlynov, merajúca 64 kilometrov a prechádzajúca okolo obcí Veľké Úľany, Jelka, Čierna voda a končiaca v Galante. Táto nenáročná trasa križujúca vodné toky a ich zákutia minulosti si vás určite získa. 

Krátka a skvelo sa hodiaca trasa na rodinné výlety je trasa Senec - Veľký Grob - Voderady merajúca iba 17,5 kilometra. Môže byť aj generálkou na dlhšie výlety, aby ste si vyskúšali nový bicykel alebo zistili, akú náročnosť vybrať pre vaše deti. 

zdroj: lastovicky.sk


Keď si už trúfnete na dlhší výlet, tak v okolí Senca môžete využiť skvelú cyklotrasu Senec - Pezinok - Tri Bresty. Príjemne sa zvyšujúce stúpanie a dĺžka trasy (26,9 km) je tak akurát pre mierne pokročilého cyklistu. Vybrať sa na ňu môžete aj s väčšími deťmi, ktoré určite poteší rozmanitosť prírody naokolo. 

Na severnej časti západného Slovenska je počet cyklotrás naozaj úctyhodný. Vďaka karpatským vrchom je táto časť Slovenska obľúbeným miestom na krátke ale aj dlhé, niekoľkodňové cyklovýlety. Ideálny štartovací bod majú obyvatelia Bratislavy, Pezinku, Modry alebo Trnavy a samozrejme okolitých obcí. 

Veľkým lákadlom je Štefánikova cyklomagistrála, ktorej posledný úsek bol dokončený iba minulý rok. V celej svojej dĺžke meria vyše 100 kilometrov a prechádza od Bratislavskej Koliby až po rodnú dedinu Milana Rastislava Štefánika - Košariská. Trasa tak pretína 3 kraje - Bratislavský samosprávny kraj, Trnavský samosprávny kraj a Trenčiansky samosprávny kraj.

Vydať sa môžete samozrejme aj na kratšie úseky, pripravte sa však na to, že najmä hrebeňové úseky overia vašu zdatnosť. Za odmenu sa pred vami postupne otvoria fascinujúce výhľady na masív Malých Karpát.

zdroj: bratislavskykraj.sk


Cyklistika zažíva nový boom a je vidieť, že sa tejto téme venujú aj mestá a obce, ktoré stále zlepšujú možnosti pre cyklistov, či už rekonštrukciou starých ale aj výstavbou nových cyklociest. Síce sa máme od niektorých európskych štátov stále čo učiť, musíme však uznať, že sme na dobrej ceste. 

Pokračujte v čítaní